Przejdź do treści

Bezpieczeństwo
Trzeciego Wieku

Znam te numery!

Plakat kampanii

Czy wiesz, że w ciągu 2023 roku w wyniku działania oszustów seniorzy stracili ponad 139 mln zł? Słynna już metoda „na wnuczka”, podszywanie się pod pracownika banku czy urzędnika to tylko niektóre sposoby, aby wykorzystać łatwowierność osób starszych.

Ogólnopolska kampania społeczna

Komenda Główna Policji podjęła współpracę z Telewizją Puls, której efektem jest wspólna kampania społeczna pod nazwą #ZnamTeNumery. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich. Biorą w niej udział znani i lubiani bohaterowie serialu telewizyjnego „Lombard. Życie pod zastaw”. Celem kampanii jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa, a także uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się spotkać. Na potrzeby kampanii przygotowane zostały krótkie filmy edukacyjne z udziałem aktorów z „Lombardu” – Henryka Gołębiewskiego, Małgorzaty Szeptyckiej i Dominika Dąbrowskiego. Partnerem kampanii jest Poczta Polska.

Chcemy wykorzystać ogromną popularność naszego serialu „Lombard. Życie pod zastaw” i wraz z ekipą serialu, Komendą Główną Policji oraz Fundacją TV Puls „Pod Dębem” inicjujemy ogólnopolską kampanię edukacyjną. Wspólnie opracowaliśmy listę działań, które – mamy nadzieję – pomogą zminimalizować ryzyko nabrania się na psychomanipulacje oszustów. To m.in. ustalenie hasła-klucza w komunikacji z najbliższymi, weryfikacja tożsamości osoby dzwoniącej czy stworzenie osobistej „Listy wsparcia”. Stąd też wieloznaczne hasło naszej kampanii #ZnamTeNumery – znam „numery”, czyli sposoby przestępców, ale również znam numery telefonu do osób, na które mogę liczyć w sytuacji zagrożenia, w tym m.in. do dzielnicowego.

– mówi Justyna Ganczarek, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Telewizji Puls.

Zapraszamy do odwiedzenia strony kampanii oraz do obejrzenia filmów.

/Źródło: Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie/                                                           



Przejdź na górę